ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Εργοθεραπεία

Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που έχει ως αντικείμενο αναφοράς, μελέτης και παρέμβασης το ανθρώπινο έργο. Το άτομο βιώνει και δραστηριοποιείται σε πολλά περιβάλλοντα και πλαίσια αναλαμβάνοντας διάφορους ρόλους με ξεχωριστές -ειδικες απαιτήσεις και ικανότητες.

Δραστηριότητες καθημερινής διαβίωσης

ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ - ΑΥΤΟΫΠΗΡΕΤΗΣΗ

ΣΧΟΛΕΙΟ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Ο στόχος της εργοθεραπείας

Η Εργοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους στοχεύει να καταστήσει το άτομο λειτουργικό και αυτόνομο σε όλα τα περιβάλλοντα-πλαίσια ενασχόλησης του ανάλογα τις απαιτήσεις κάθε ηλιακής βαθμίδας. Το παιδί και ο έφηβος πρέπει να διαθέτουν τις απαιτούμενες δεξιότητες σε ένα βαθμό που να δημιουργεί την αίσθηση της επιτυχούς εμπλοκής σε ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες ώστε να αυξάνεται η αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση τους.

Τα παιδιά που διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες και ικανότητες, έχουν μια ομαλή και ενεργή σχολική και κοινωνική ζωή.

Σημαντικές δεξιότητες-ικανότητες που αξιολογεί ο Εργοθεραπευτής και στοχεύει να αναπτύξει και να βελτιώσει από την νηπιακή ηλικία ως και την περίοδο της εφηβείας είναι ο κινητικός συντονισμός, η αδρή και λεπτή κινητικότητα, η οπτική αντίληψη και η οπτική μνήμη.

Η σημασία του παιχνιδιού

Βασικό εργαλείο κατά τη θεραπεία είναι το παιχνίδι. Μέσω της χρήσης παιχνιδιού που λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού, σχεδιάζεται, δημιουργείται και εκτελείται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, ανάλογα με τις ανάγκες του αλλά λαμβάνοντας υπόψη του και τα αιτήματα των γονέων, φροντιστών και εκπαιδευτικών.

Ο εργοθεραπευτής αποτελεί μέλος της διεπιστημονικής ομάδας με την οποία συνεργάζεται αποτελεσματικά για την ολιστική αντιμετώπιση του παιδιού και του εφήβου. Επίσης, συνεργάζεται στενά με τους γονείς και τους εμπλέκει στη θεραπευτική διαδικασία, ευαισθητοποιώντας και εκπαιδεύοντάς τους σε πρακτικά θέματα, τα οποία σχετίζονται με τις δεξιότητες, που πρέπει να αναπτύξει το παιδί. Τέλος, συνεργάζεται και με τους εκπαιδευτικούς διευκολύνοντας την ενσωμάτωση του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον.

Συνοψίζοντας, η Εργοθεραπεία με την χρήση δομημένων, τυπικών ή ελεύθερων δραστηριοτήτων και με το παιχνίδι στοχεύει να προσφέρει στο παιδί ένα διαφορετικό τρόπο εκμάθησης και κατάκτησης δεξιοτήτων και μια παλέτα επιλογών ως προς τη ψυχαγωγία και την έκφραση του. Ανοίγει νέες Διαδρομές Έκφρασης.